• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Jeugd- en gezinsbeleid vanuit pedagogisch perspectief

Deel 1 - theorie en achtergronden
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Alleen nog tweedehands verkrijgbaar

11,30

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Jeugd- en gezinsbeleid vanuit pedagogisch perspectief
Jeugd- en gezinsbeleid vanuit pedagogisch perspectief
Als nieuw
11,30
10000278378
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789044125931
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Garant Uitgevers p/a Maklu B.V.
Jaar van uitgifte
2010
Aantal pagina's
93

Waar gaat het over?

Over het boek:
In Jeugd- en gezinsbeleid vanuit pedagogisch perspectief wordt gezinsbeleid benaderd vanuit een (ortho)pedagogische invalshoek en vanuit de pedagogische opdracht van de samenleving. De auteurs pleiten ervoor om in beleidsafwegingen de totale persoon-in-wording van het kind en de jeugdige centraal te stellen.

In Deel 1: Theorie en achtergronden worden een viertal beleidsbenaderingen behandeld vanuit een pedagogisch perspectief. Het gaat concreet om de repressieve benadering, de restauratieve benadering, de risicofactorenbenadering en de ontwikkelingspedagogische benadering, die telkens vanuit theorie en praktijk worden toegelicht. Er wordt ook gereflecteerd over een definitie van het gezin in zijn diversiteit. Een afbakening van het begrip gezin is noodzakelijk voor een systematisch en constructief jeugd- en gezinsbeleid.

Dit boek kadert in een drieluik. In Deel 2: Uitgewerkte beleidsthema’s worden concrete beleidsthema’s op het snijvlak van jeugd-, gezins- en onderwijsbeleid verder uitgediept met behulp van onderzoeksresultaten, beleidsnota’s en praktijksituaties in de jeugdzorg. Deel 3: Verwerkingsopdrachten is een boek met werk- en studieopdrachten met bijbehorende literatuursuggesties. Deze themaopdrachten zijn geschikt voor individuele verwerking en uitdieping, maar ook voor verwerking in beleidswerkgroepen of -workshops. Deze publicaties maken jeugd- en gezinsbeleidsvraagstukken toegankelijk voor een breed publiek, en bieden handvatten voor professionals werkzaam bij gemeentelijke, provinciale en landelijke beleidsorganen. Ze zijn ook een onmisbaar handboek voor de professional in opleiding op universiteit en hogeschool.

Over de auteur(s):
Jan R.M. Gerris is hoogleraar Gezinspedagogiek aan de afdeling Orthopedagogiek: Gezin en gedrag van de Radboud Universiteit in Nijmegen en was mede-oprichter en eerste president van de European Society on Family Relations (ESFR).
Jan Willem Veerman is bijzonder hoogleraar Speciale Kinder- en Jeugdzorg aan de Radboud Universiteit in Nijmegen en directeur van Praktikon, een organisatie voor onderzoek en ontwikkeling in de jeugdzorg.
Dr. Agnes Tellings is universitair docent en onderzoeker aan de afdeling Orthopedagogiek: Leren & Ontwikkeling van de Radboud Universiteit Nijmegen, en aan het aldaar gevestigde onderzoeksinstituut Behavioural Science Institute (BSI).
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Tweedehands Als nieuw
5,35
Tweedehands Als nieuw
40,40
Tweedehands Als nieuw
53,80
Tweedehands Beetje gebruikt
21,50
Tweedehands Echt gebruikt
30,95
Tweedehands Als nieuw
28,85
Tweedehands Als nieuw
5,35
Tweedehands Als nieuw
40,40
Tweedehands Als nieuw
53,80
Tweedehands Beetje gebruikt
21,50
Tweedehands Echt gebruikt
30,95
Tweedehands Als nieuw
28,85

Anderen bekeken ook

50% korting
2,50
J. Brinkman
Cijfers spreken
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Cees Braas, R. van Couwelaar
Rapporteren
Geef me een seintje
Geef me een seintje