• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Reputaties Op Het Spel

maatschappelijk verantwoord ondernemen in een onderhandelingssamenleving
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789027480620
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Spectrum B.V., Uitgeverij Het
Jaar van uitgifte
2002
Aantal pagina's
398

Waar gaat het over?

De roep om maatschappelijk verantwoord ondernemen klinkt steeds luider, maar het is nog onduidelijk hoe aan die roep adequaat gehoor kan worden gegeven.

In Reputaties op het spel van Rob Tulder en Alex van der Zwart worden de dilemma s en uitdagingen besproken die ondernemingen, overheden en maatschappelijke groeperingen drie zijden van de maatschappelijke driehoek ondervinden bij het onderhandelen over de invulling van verantwoord ondernemen. Wetgeving alleen volstaat niet en het zogenaamde reputatiemechanisme blijkt beperkt effectief.

De auteurs introduceren het begrip maatschappelijk interfacemanagement . Daarmee typeren ze de spanningsvelden die tussen ondernemers, overheden en maatschappelijke groeperingen bestaan op het terrein van geloofwaardig maatschappelijk verantwoord ondernemen. Ondernemingsstrategieën zijn pas effectief en duurzaam als op twee scheidsvlakken adequate keuzes gemaakt worden: publiek/ privaat en profit/non-profit.

In dit boek zijn bovendien zeventien spraakmakende cases gebundeld. Ze worden systematisch behandeld en geanalyseerd. Ondernemingen als Triumph, IKEA, PepsiCo, ABN Amro, Nutreco en Schiphol kruisen de degens met maatschappelijke groeperingen als Burma Centrum Nederland, Schone Kleren Kampagne, NiZA en Milieudefensie. De onderwerpen zijn: kinderarbeid, conflictdiamanten, milieuverontreiniging, dictatuur, voeding en mensenrechten. De auteurs schetsen de contouren van een stakeholder-dialoog als meest adequate vorm van maatschappelijk interfacemanagement voor de toekomst.

Ideaal als handboek voor universiteiten en hogescholen, naslagwerk voor o.a. public affairs en relations, en corporate communications, issuesmanagers, vakbonden, consultants, ethici, beleidsmedewerkers overheid en maatschappelijke groeperingen.

Kijk voor meer informatie op www.reputatiesophetspel.nl.

Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Management

Tweedehands Als nieuw
10,50
25% korting
39,75 29,81
Tweedehands Beetje gebruikt
33,85
Tweedehands Beetje gebruikt
17,00
Tweedehands Beetje gebruikt
28,95
Tweedehands Als nieuw
10,50
25% korting
39,75 29,81
Tweedehands Beetje gebruikt
33,85
Tweedehands Beetje gebruikt
17,00
Tweedehands Beetje gebruikt
28,95